سید الطائÙÛ Ø+ضرت جنید بن Ù…Ø+مد بغدادی Ø’ Ú©ÛŒ ذات بابرکات کا نام سن کر ایک مقدس ومØ+ترم شخصیت کا تصور Ø°ÛÙ† میں گردش کرنے لگتا Ûے،سلوک وتصو٠کے Ø+ÙˆØ§Ù„Û Ø³Û’Ø¢Ù¾ کسی تعار٠کے Ù…Ø+تاج Ù†Ûیں،آپ Ø+ضرت سری سقطی Ø’ Ú©Û’ بھانجے بھی Ûیں اورخلیÙÛ Ø¨Ú¾ÛŒØŒØ¢Ù¾ Ú©Û’ آباؤواجداد Ù†Ûاوند(Ûمدان) Ú©Û’ باشندے تھے لیکن آپ Ú©ÛŒ ولادت اورنشوونما عراق میں Ûوئی،آپ صوÙیاء کرام Ú©Û’ سرخیل Ûونے Ú©Û’ ساتھ ساتھ علوم ظاÛØ±Û Ù¾Ø± بھی دسترس کامل رکھتے تھے،ÙÙ‚Û Ù…ÛŒÚº عموما ًامام ابو ثورؒ Ú©Û’ مذÛب پر Ùتویٰ دیتے تھے جو امام شاÙعیؒ Ú©Û’ شاگرد Ûیں، تصو٠اورعلم میں امامت کا Ø¯Ø±Ø¬Û Ø±Ú©Ú¾Ù†Û’ Ú©Û’ بسبب آپ Ú©Ùˆ ‘‘سید الطائÙین’’یع٠†ÛŒ شریعت وطریقت کا سردار Ú©Ûاجاتا ÛÛ’Û”
آپ Ú©Û’ بے شمار ملÙوظات اولیاء کرام Ù†Û’ Ù…Ø+Ùوظ کرکے ÛÙ… تک Ù¾Ûنچائے Ûیں جن میں علم Ùˆ Ø+کمت اورÙراست ایمانی Ú©Û’ موتی پنÛاں Ûیں،امام ابو نعیم اصÙÛانیؒ Ù†Û’ Ø+لیۃ الاولیاء Ú©ÛŒ دسویں جلد میں آپ کا Ù…Ùصل ذکر کیا ÛÛ’ اورآپ Ú©Û’ بے شمار قیمتی اورپر اثر ملÙوظات ذکر Ùرمائے Ûیں،جن میں Ú©Ú†Ú¾ ÛŒÛاں ذکر کئے جاتے Ûیں:
۱۔جو شخص ÛŒÛ Ø³Ù…Ø¬Ú¾ØªØ§ ÛÙˆ Ú©Û ÙˆÛ Ø§Ù¾Ù†ÛŒ کوشش سے Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒ تک Ù¾ÛÙ†Ú† جائے Ú¯Ø§ØŒÙˆÛ Ø®ÙˆØ§Û Ù…Ø®ÙˆØ§Û Ø§Ù¾Ù†Û’ آپ Ú©Ùˆ مشقت میں ڈال رÛا Ûے،جو ÛŒÛ Ø³Ù…Ø¬Ú¾ØªØ§ ÛÛ’ Ú©Û ÙˆÛ Ø¨ØºÛŒØ± Ù…Ø+نت اورکوشش Ú©Û’ Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° تک Ù¾ÛÙ†Ú† جائے Ú¯Ø§ØŒÙˆÛ Ø®ÙˆØ§Û Ù…Ø®ÙˆØ§Û Ø¢Ø±Ø²ÙˆØ¦ÛŒÚº باندھ رÛا ÛÛ’Û”
مطلب ÛŒÛ ÛÛ’ Ú©Û Ø¨Û’ عملی Ú©Û’ ساتھ آرزوئیں لگانا بھی غلط ÛÛ’ اور Ù…Ø+نت وکوشش کرکے اس پر ناز کرنا بھی غلط Ûے،صØ+ÛŒØ+ Ø±Ø§Ø³ØªÛ ÛŒÛ ÛÛ’ Ú©Û Ú©ÙˆØ´Ø´ میں لگارÛÛ’ اور Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° سے اس Ú©Û’ Ùضل اوررØ+مت کا طلب گار ÛÙˆØ›Ú©ÛŒÙˆÙ†Ú©Û Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° Ú©Û’ Ùضل وکرم ورØ+مت ÛÛŒ سے وصول الی Ø§Ù„Ù„Û Ûوتا ÛÛ’Û”
۲۔جب تک تم اپنے گناÛÙˆÚº سے خائ٠ÛÙˆ اور اگر کوئی Ú¯Ù†Ø§Û Ø³Ø±Ø²Ø¯ Ûوجائے تو اس پر ندامت Ù…Ø+سوس کرتے Ûو،اس وقت تک اپنے آپ سے مایوس Ù†Û ÛÙˆÛ”
۳۔آپ Ú©Û’ شیخ Ø+ضرت سری سقطیؒ Ù†Û’ آپ سے پوچھا ‘‘شکر Ú©ÛŒ Ø+قیقت کیا Ûے؟’’ آپ Ù†Û’ جواب دیا:
(الایستعان بشی Ø¡ من Ù†Ø¹Ù…Û Ø¹Ù„ÛŒ معاصیÛ)
"شکر ÛŒÛ ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒ Ú©ÛŒ کسی نعمت Ú©Ùˆ اس Ú©ÛŒ معصیتوں میں استعمال Ù†Û Ú©ÛŒØ§ جائے’"
Ø+ضرت سری Ø’ Ù†Û’ اس جواب Ú©Ùˆ بے Ø+د پسند Ùرمایا:
۴۔جو شخص Ø+اÙظ قرآن Ù†Û Ûو،اس Ù†Û’ کتابت اØ+ادیث کا Ù…Ø´ØºÙ„Û Ù†Û Ø±Ú©Ú¾Ø§ ÛÙˆ اورعلم ÙÙ‚Û Ø+اصل Ù†Û Ú©ÛŒØ§ ÛÙˆØŒÙˆÛ Ø§Ù‚ØªØ¯Ø§Ø¡ Ú©Û’ قابل Ù†Ûیں۔
۵۔جب تک کوئی بری بات انسان Ú©ÛŒ طبیعت (دل) میں رÛے،اس وقت تک ÙˆÛ Ú©ÙˆØ¦ÛŒ عیب Ù†Ûیں، Ûاں جب ÙˆÛ Ø·Ø¨ÛŒØ¹Øª Ú©ÛŒ اس بات پر عمل کرنے Ù„Ú¯Û’ تو ÛŒÛ Ø¹ÛŒØ¨ Ú©ÛŒ بات ÛÛ’Û”
۶۔مجھے دنیا میں پیش آنے والا کوئی ÙˆØ§Ù‚Ø¹Û Ù†Ø§Ú¯ÙˆØ§Ø± Ù†Ûیں ،اس لئے Ú©Û Ù…ÛŒÚº Ù†Û’ ÛŒÛ Ø§ØµÙˆÙ„ دل میں Ø·Û’ کر رکھا ÛÛ’ Ú©Û ÛŒÛ Ø¯Ù†ÛŒØ§ رنج Ùˆ غم، بلاء اورÙØªÙ†Û Ú©Ø§ گھر Ûے،لÛذا اس Ú©Ùˆ تو میرے پاس برائی ÛÛŒ Ù„Û’ کر آنا چاÛیے،لÛذا اگر کبھی ÙˆÛ Ú©ÙˆØ¦ÛŒ Ù¾Ø³Ù†Ø¯ÛŒØ¯Û Ø¨Ø§Øª Ù„Û’ کر آئے تو ÛŒÛ Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒ کا Ùضل ÛÛ’ ÙˆØ±Ù†Û Ø§ØµÙ„ ÙˆÛÛŒ Ù¾ÛÙ„ÛŒ بات ÛÛ’Û”
۷۔ایک Ù…Ø±ØªØ¨Û Ú©Ø³ÛŒ Ù†Û’ آپ سے سوال کیا‘‘دنیا (جس سےپرÛیز Ú©ÛŒ تاکید Ú©ÛŒ جاتی ÛÛ’) کیا ÛÛ’ØŸ آپ Ù†Û’ Ùرمایا:
(مادنا من القلب،وشغل عن اللÛ)
"جو دل Ú©Û’ قریب آجائے Ø§ÙˆØ±Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒ سے غاÙÙ„ کردے"
۸۔ایک Ù…Ø±ØªØ¨Û Ø§ÛŒÚ© شخص Ù†Û’ آپ سے پوچھا:
(متی تصیر النÙس داء ھا دواءھا)
"ایسا کب Ûوتا ÛÛ’ Ú©Û Ù†Ùس Ú©Û’ امراض خود اس Ù†Ùس کا علاج بن جائیں ØŸ"
آپ Ù†Û’ Ø¨Ø±Ø¬Ø³ØªÛ Ø¬ÙˆØ§Ø¨ دیا:
(اذا خالÙت ھواء ھا صار داء ھادواءھا)
"جب تم Ù†Ùس Ú©ÛŒ مخالÙت کرو تو اس Ú©ÛŒ بیماری ÛÛŒ اس کا علاج بن جاتی ÛÛ’"
(Ø+لیۃ الاولیاء:Û±Û°/۲۵۵،۲۷۴،ملخصاً)
۹۔میں اگر Ûزار سال بھی Ø²Ù†Ø¯Û Ø±ÛÙˆÚº تو اپنے اختیار سے طاعات وعبادات میں سے ایک Ø°Ø±Û Ø¨Ú¾ÛŒ Ú©Ù… Ù†Û Ú©Ø±ÙˆÚºØŒ Ûاں مغلوب ومجبور Ûوجاؤں تو دوسری بات ÛÛ’Û”
(ثمرات الاوراق،ص:۷۸،کت §Ø¨ الاعتصام:Û±/Û±Û°Û¹)
۱۰۔وصول الی Ø§Ù„Ù„Û Ú©Û’ جتنے راستے عقلاً Ûوسکتے Ûیں ÙˆÛ Ø³Ø¨ Ú©Û’ سب بجز اتباع سنت Ú©Û’ مخلوق پر بند کردیئے گئے Ûیں (یعنی بغیر اقتداء رسول ï·º Ú©Û’ کوئی شخص Ûرگز تقرب Ø+اصل Ù†Ûیں کرسکتا)Ø§ÙˆØ±Ø¬ÙˆØ¯Ø¹ÙˆÛ Ú©Ø±Û’ ÙˆÛ Ú©Ø§Ø°Ø¨ ÛÛ’Û”
(ثمرات الاوراق،ص:۷۸،کت §Ø¨ الاعتصام:Û±/Û±Û±Û°)
Û±Û±Û”Ø+ضرت جنید بغدادیؒ سے توØ+ید Ú©Û’ بارے میں سوال کیا گیا تو Ùرمایا‘‘موØ+د کا ÙˆØ+دانیت Ú©ÛŒ Ø+قیقت اورکمال اØ+دیت Ú©Û’ ساتھ اس بات Ú©Ùˆ جاننا Ú©Û ÙˆÛ Ø°Ø§Øª باری تعالیٰ واØ+د ویکتا ÛÛ’ØŒÙ†Û Ø§Ø³ Ù†Û’ کسی Ú©Ùˆ جنا، Ù†Û ÙˆÛ Ø¬Ù†Ø§ گیا، اس کا Ù†Û ØªÙˆ کوئی مد مقابل ÛÛ’ Ù†Û Ù†Ø¸ÛŒØ± Ù†Û ØªÙˆ اس Ú©ÛŒ صورت بیان Ûوسکتی ÛÛ’ØŒÙ†Û ØªØ´Ø¨ÛŒÛØŒ Ù†Û Ú©ÛŒÙیت، Ù†Û ØªÙ…Ø«ÛŒÙ„Û”
(الرسالۃ القشیریۃ،ص:۲)
۱۲۔تمام مخلوق Ú©Û’ لئے Ø§Ù„Ù„Û ØªÚ© Ù¾ÛÙ†Ú†Ù†Û’ Ú©Û’ راستے بند Ûیں، ماسوائے ان لوگوں Ú©Û’ جو رسول اللÛï·ºÚ©Û’ نقش قدم پر چلیں۔
(الرسالۃ القشیریۃ،ص:۴۴)
۱۳۔جن چیزوں سے تمÛارا Ûاتھ خالی ÛÛ’ØŒ ان سے دل Ú©Û’ خالی Ûونے کا نام زÛد ÛÛ’Û”
۱۴۔دنیا Ú©Ùˆ Ø+قیر جاننے اوراس Ú©Û’ آثار Ú©Ùˆ دل سے Ù…Ø+Ùˆ کردینے کا نام زÛد ÛÛ’Û”
(الرسالۃ القشیریۃ،ص:۱۶۲)
۱۵۔صدق Ú©ÛŒ Ø+قیقت ÛŒÛ ÛÛ’ Ú©Û ØªÙˆ ان مواقع پر بھی سچ بولے جن میں جھوٹ Ú©Û’ بغیر تمÛاری نجات Ù†Ûیں Ûوسکتی۔
(الرسالۃ القشیریۃ،ص:۲۹۵)
Û±Û¶Û”Ûر ÙˆÛ Ù…Ø+بت جو کسی غرض Ú©Û’ لئے Ûے،جب ÙˆÛ ØºØ±Ø¶ جاتی رÛÛ’ Ú¯ÛŒ تو Ù…Ø+بت بھی جاتی رÛÛ’ گی۔
(الرسالۃ القشیریۃ،ص:۴۵۱)